Vilkår & Betingelser
Handelsbetingelser
Generelle oplysninger
CollectorFriends | Samlervenner
Borresøvej 27.
8240 Risskov
Danmark
E-post: mail@collector-friends.dk
Telefon: +45 41968000
Betaling
Vi accepterer flg. Betalingsformer:
MobilePay, 27596533
Bankoverførsel: 7622 0001261555
Fragt
Breve:
Sendes med PostNord kan sendes som Normal-Post eller Quick-Post efter ønske.
PostNord. Priser i DKK inkl. moms.
Breve Vægt (gram)
Normal-Post
Quick-Post
Udlandet
0-50 gram 15 30 20
50-100 20 30 20
100-250 40 60 40
250-2000 60 90 60
Pakker:
GLS. Priser i DKK inkl. moms
Pakker Vægt (kg)
Pakkeshop
M. omdeling
Erhvervspakke
0-1 50 70 50
1-5 50 75 55
5-10 65 90 70
10-15 85 110 90
15-20 100 120 105
Kontakt os for priser på pakker til udlandet.
Alle ordrer vil sendes DAP (incoterms 2010).
Vi sender din ordre senest 2 hverdage efter modtagelse.
Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via mail til info@stampsbazaar.dk.I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Udgifterne for returnering bæres af kunden.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik (gælder ikke ved køb af frimærker)
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Stamps Bazaar
Kornvænget 134
3650 Ølstykke
Danmark
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb.
Når du handler på www.stampsbazaar.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret for alle varer undtagen frimærker. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Stamps Bazaar
Kornvænget 134
3650 Ølstykke
Danmark
Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt.Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Stamps Bazaar og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til Stamps Bazaar videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
OBS! Hvis I har en aftale med eksempelvis et anmeldelsessite vil det betegnes som, at der videregives oplysninger til tredjemand. Det skal I oplyse om her og angive, hvem I videregiver oplysningerne til.
Som registreret hos Stamps Bazaarhar du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Stamps Bazaar via e-mail info@stampsbazaar.dk
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@stampsbazaar.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
*****************************************
[English]
*****************************************
Stamps Bazaar
Kornvænget 134
3650 Ølstykke
Denmark
Email: info@Stampsbazaar.com
Mobile: 0045 26298046
CVR no. 35 06 35 01
Payment
All Stamps are sold under special VAT rules for used items. As a buyer no VAT can be subtracted.
We accept the following modes of payment:
Credit cards (Visa, MasterCard), Bank transfer & Paypal. You are always welcome to contact us for special requests.
Delivery/freight charges:
All prices below are in DKK.
Deliveries:
Letter:
PostNord. Prices i DKK.
Letters PostNord weight (gram) Denmark (Normal) Denmark (Quick-Brev) International Shipping
0-50 15 30 20
50-100 20 30 20
100-250 40 60 40
250-2000 60 90 60
Parcels Denmark GLS
Vægt (kg) Collect Home Bussiness
0-1 50 70 50
1-5 50 75 55
5-10 65 90 70
10-15 85 110 90
15-20 100 120 105
International Shipping:
Registered mail (132 DKK)
Please ask for parcel cost.
All orders will be shipped with delivery term DAP (incoterm 2010)
Shipping will take place within 1 to 2 business days of when the order was placed and payment received.
Countries we currently ship to are: EU-countries, UK, Australia, Canada, Iceland, Japan, New Zealand, Norway, Switzerland, USA. If your country is not on this list and you would like to place an order, please contact us.
Please note we are not responsible for any customs charges.
Returns:
We hope you love your purchase, but we understand that some things just don't work out as planned. If for any reason you are not completely satisfied with an item, you may return it to us for exchange or a full refund less charges for return shipping. Returns must be informed to us within 14 days of the date you received the item(s).
Return shipment costs are the responsibility of the buyer. Returned goods must be delivered to us in original packaging and in the condition they were received or may not be eligible for refund. We cannot be held responsible for items damaged or lost in return shipment, therefore we recommend an insured and traceable mail service. We are unable to issue a refund without actual receipt of the item(s) or proof of received return delivery. Please allow 1 weeks for your return to be processed.
To make a return, email us at info@stampsbazaar.com to request a return authorization. Please include the order number and item(s) you wish to return.
Privacy Policy
Your privacy is important to Stamps Bazaar. This privacy statement provides information about the personal information that Stamps Bazaar collects, and the ways in which Stamps Bazaar uses that personal information.
We will never distribute any information you provide to us to third parties.
Using personal information:
Stamps Bazaar may use your personal information to:
administer this website;
send to you products that you purchase;
send to you statements and invoices;
collect payments from you;
send you marketing communications.
We will never distribute any information you provide to us to third parties. The information you provide are considered confident and are never passed along.
Cookies:
This Shopify shop are using "cookies".
We are using cookies to give you a better trading experience. When you place items in your shopping cart this information is stored in a cookie on your own computer.
What is a cookie?
A cookie is a small piece of data that a website asks your browser to store on your computer or mobile device. The cookie allows the website to "remember" your actions or preferences over time.
Most browsers support cookies, but users can set their browsers to decline them and can delete them whenever they like.
You can read more about cookies at www.cookiecentral.com.
Logging and statistics:
Logging and statistics are used by this store. Statistics are collected to give a statistical view of how many visitors have been to the website, where they come from, what part of the site they have visited etc. In our store log statistics are solely used to optimize the website and its functionality to give you a better shopping experience.
Usually log information are stored for up to two years to be able to track how the use of the site is developing over time.